luni, 8 octombrie 2012

La gunoi cu ele...Valabilitatea produselor cosmetice

Hello fetelor!
Acum ceva timp mi-am dat seama ca am in colectia mea de cosmetice produse care  au expirat sau care au stat ani de zile in cutie fara a fi deschise asa ca am realizat ca trebuie aruncate la cos.
As vrea sa va vorbesc mai intai putin despre valabilitatea produselor cosmetice apoi sa va arat ce a trebuit sa arunc la gunoi.
Unele produse au data de expirare pe abalaj, altele nu, unele au termen de valabilitate mai mare, altele mai mic, stiti si voi depinde de produs.
Cele care nu au data de expirare inscriptionata pe ambalaj au de obicei un semn in care ne este semnalata durata de viata a produslui de la deschidere.
In interiorul acestui semn este un numar de forma 12M, ceea ce inseamna ca viata acelui produs este de 12 luni de la deschidere. Ca sa nu va incarcati memoria incercand sa tineti minte multe date exacte la care ati desfacut si folosit un produs va recomand sa scrieti cu un marker permanent undeva pe produs data respectiva.
Trebuie sa tineti minte ca nici un produs nu are termenul de valabilitate mai mare de 36 de luni, asa ca va sfatuiesc sa aruncati orice produs cosmetic care il aveti de mai mult de 36 de luni chiar daca nu l-ati deschis.

Iata niste lucruri simple pe care le puteti face pentru a fi sigure ca produsul traieste "sanatos" fara a intra in contact cu microbii si aerul prea mult:
  • dupa folosire trebuie sa inchidem bine recipientele
  •  spalati bine mainile inainte sa luati crema/fondul de ten din recipinent cu degetele
  •  depozitati-le in locuri ferite de soare/umiditate, la temperaturi racoroase
  •  nu combinati niciodata produsele cosmetice cu apa sau parfum in incercarea de a le repara.
Chiar daca un produs nu si-a schimbat consistenta sau miorosul e indicat sa va despartiti de el la data inscrisa pe ambalaj.

Date de valabilitate a unor produse dupa deschidere:
produse lichide (fond de ten, blush) – maxim 12 luni
- produse pudră compactă (farduri de ochi, pudră, fonduri, blush-uri) – maxim 3 ani
- produse pudră pulbere/ pudră minerală (pudră, blush, fond de ten, pigmenţi) – maxim 3 ani
- produse cremă sau spumă (fond de ten, fard de ochi, blush) – maxim 1 an
- produse creion (pentru buze, ochi) – maxim 1 an
- produse lichide pentru ochi (tuş, rimel) – maxim 3 luni
- produse pentru buze (ruj, luciu de buze) – maxim 1 an
- produse primer/baze de machiaj – maxim 1 an

Acum sa va arat cateva produse care le-am aruncat la gunoi.


Doua mascara de la Oriflame pe care le-am primit acum multi ani si pe care nu le-am deschis niciodata. Le-am tot pastrat in speranta ca le voi incerca dar nu s-a intamplat.
Un creion pentru manichiura frantuzeasca de la Seventeen care nu l-am mai folosit de foarte mult timp.

Un creion de buze cu o nuanta nude la Oriflame pe care nu l-am folosit la adevarata lui valore. 


Un luciu de buze la Orifalme. Nici nu cred ca mai exista asa ceva la Oriflame, era pierdut printre celelalte luciuri. Mi-a fost cam mila de el pentru ca imi aduc aminte ca mi l-a cumparat mama. 

Un corector care nu mai stiu de unde e, oricum nu era bun de nimic, nu cred ca l-am folosit de doua ori.
O emulsie dupa epilare de la Gercosossen, care era foarte buna insa din pacate e expirat. 
O sa-i fac un review curand. 
Un fond de ten matifiant de la Avon, caruia nu am apucat sa ii fac poza nu stu exact din ce motiv.
Desi pe sticluta scria 24 M nu cred ca il aveam de un an insa cand am vrut sa il folosesc de curand mirosea a ranced. 

Cam atat pentru azi! Ne "citim" data viitoare!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hits